Valve vs DDoS - Česká verze
Lagy, vysoké pingy a packet loss. Mnozí to známe. A někdy příčina není, že hrajete na kalkulačce Casio. Netýká se to jen public her, ale stále častěji i turnajů. Valve udělalo aktualizaci sítě spolu s blogem, kde vysvětlují situaci ohledně vzniklých problémů.
S pojmem DDoS jste se již asi setkali. Ve zkratce se jedná o útok na internetovou službu nebo webovou stránku, při kterém se útočníci snaží server zahltit obrovským množstvím požadavků, které způsobí, že se server stane nedostupným pro normálního uživatele.
Neustálé pauzy, zdržení v harmonogramech turnajů a velké lagy. To je to co sledujeme již pár týdnů. Horší je, že se to netýká jen turnajů, ale i public her. Člověk získává pocit, že stihne během pauzy i registraci na úřadu práce.
DDoS útoky na hlavní Datové Centrum
Zdá se, že to byl / je dost častý problém, protože v poslední době se některé skupiny lidí svými DDoS útoky pokoušejí shodit hlavní Datové Centrum. A protože servery nedokážou zpracovat všechny požadavky, má to samozřejmě za následek kickování z her, mrznutí a velké pingy. Valve slibuje, že se pokusí vytvořit dlouhodobé řešení, ale momentálně řeší problém od jednoho případu k druhému.
[...] V krátkodobém horizontu jsme nuceni tyto útoky řešit případ od případu, zatímco vytváříme rozsáhlejší infrastrukturu, což přinese lepší stabilitu a ochranu. [...]
DDoS útoky na jednotlivé servery
Jako by toho nebylo dost, že hlavní Datová Centra trpí DDoS útoky, zdá se, že existuje způsob, jak se zaměřit přímo na herní server. Zjištěním přesného ID herního serveru lze udělat bordel ještě jednodušeji. Nakolik útočníkovi stačí mnohem menší útok, aby zatížil daný server. Na tento problém Valve vydalo několik záplat, aby se pokusili zabránit dalším problémům.
[...] Skrz útoky na jednotlivé servery jsme během minulého měsíce vydali různé opravy [...] Nedávno jsme aktualizovali Dota 2 a Dota TV servery. Steam si již lépe chrání své IP adresy. Také jsme zlepšili systém v local lobby tak, aby byl odolnější proti výpadkům při turnajích. Například v případě, že unikne IP adresa jiným způsobem, jako je například z důvodu lidské chyby nebo softwarem třetí strany. [...]
Problémy s připojením k síti
Kromě všech výše uvedených změn a oprav, Valve také změnilo jejich algoritmus, který definuje, zda má hra slabé připojení k síti, aby snížili vliv zpoždění a ztráty paketů u public her.
[...] Doposud se náš algoritmus detekce spustil jen tehdy, když více hráčů zcela ztratilo spojení se serverem. Tento nový algoritmus bude nyní monitorovat skutečnou kvalitu připojení serveru ke svým hráčům a spustí se v případě špatného připojení u více hráčů. Ze zápasů označených jako "Slabé připojení k síti" bude možné okamžitě bezpečně odejít (Leavnout hru) a výsledky nebudou započítány. [...]
Zdroj: