ESL One Kuala Lumpur dosud nečekaně dominuje jeden z hrdinů
Během skupinové části ESL One Kuala Lumpur vzrostl v popularitě jeden z hrdinů, což překvapilo nejen diváky, ale i samotné hráče.
Slardarův nečekaný nárůst popularity
Tak jako v každé kompetitivní hře se i na Dotě po určité době ustálí jisté strategie a oblíbení hrdinové, kteří svými statistikami převyšují ty ostatní. Právě od toho jsou tu pravidelné aktualizace, jenž se snaží vrátit hře jistou vyváženost a všechny hráče čeká pouť znovuobjevení nejvíce efektivních strategií. Během ESL One Kuala Lumpur se ale jeden z hrdinů tomuto zaběhlému koloběhu vymkl.
Slardar, kterého se poslední balanční změny nikterak nedotkly a již delší dobu zůstával v rámci profesionálního hraní spíše v pozadí, vzrostl během skupinové části v popularitě a ukázal se býti velice silným hrdinou.
Něco takového pochopitelně zaskočilo nejen diváky, ale i samotné hráče. Ti se po objevení skryté síly tohoto hrdiny rozhodli experimentovat přímo v oficiálních zápasech. I po jeho prozkoušení na všemožných pozicích ale ne všichni zcela porozuměli nenadálému nárůstu jeho užitečnosti.
Co stojí za Slardarovým vzestupem?
Přestože vzrůst Slardarovy popularity může do jisté míry působit nahodile, v rámci MOBA her rozhodně nejde o ojedinělý případ, kdy se dlouhodobě nedotčený hrdina posunul do popředí profesionální mety.
Prvním z důvodů může být jednoduchá matematika. Slardar sice dlouhou dobu neobdržel žádný zásadní buff, vzhledem k jeho nepopularitě se ale zároveň nedočkal ani nerfů. Ostatní hrdinové, kteří plní podobnou roli jako on, tak mohli být v době Slardarova “spánku” natolik oslabeni, že je tento mořský sumec s trojzubcem v rámci svých statistik zvládl převýšit.
Druhým důvodem jsou vnější faktory, jenž neovlivňují samotného Slardara, ale všechno ostatní kolem něj. Do karet mu totiž může hrát popularizace Spectry a Luny. Proti nim totiž může na rozdíl od Chaos Knighta a Bristlebacka, kteří byli součástí mety ještě před ESL One Kuala Lumpur, obstojně zvládnout svou linku a znepříjemnit jim jejich počínání v rané fázi hry.
Slardar navíc sedí do celkové mety na offlane, točící se okolo agresivních hrdinů a nikoli pasivních tanků, majících za úkol získat pro svůj tým co nejvíce aura buffů. Jako bonus si pak zcela sám dokáže poradit s Tormentorem a jeho tým tak pro zisk tohoto objectivu nemusí zvolňovat kontrolu mapy a stahovat se zpět směrem ke své základně.
A co vy, potkáváte Slardara během svých zápasů a pokud ano, přijde vám až příliš silný?