GLOSA: Přestaňte se vymlouvat, zvyšte si rank
i Zdroj: DOTA2.cz
Článek GLOSA: Přestaňte se vymlouvat, zvyšte si rank

GLOSA: Přestaňte se vymlouvat, zvyšte si rank

Shovelmeister

Shovelmeister

18. 7. 2020 12:25

Až nezdravě často se setkávám v různých facebookových skupinách s uplakánky, kteří si stěžují, že se nemohou dostat ze svého současného ranku na nějaký vyšší, a to hlavně kvůli svým neschopným spoluhráčům. V tomto článku se vám pokusím vysvětlit, proč jste tam, kde máte být, případně jak se odtamtud dostat.

Reklama

Absence sebereflexe, neochota přiznat vlastní chybu, či Dunning-Krugerův efekt, jsou velmi časté lidské nedostatky. Dvojnásob to platí u hráčů Doty, kteří raději stráví desítky hodin fňukáním na Facebooku nebo Redditu, než aby se svým mizerným skillem něco udělali. MMR systémy ovšem fungují statisticky velice spolehlivě, výmluvy typu „Vždy mám špatné spoluhráče“ nebo „Na mém ranku se hra nedá potahat“ jsou opravdu úplně mimo mísu.

Nad hrou je nutné uvažovat ve velmi dlouhém časovém měřítku, změny v ranku se projeví až po desítkách nebo dokonce stovkách her. Statisticky je totiž zhola nemožné, abyste vždy dostávali špatné spojence do týmu. Hráči se buď enormně stresují s nevyhratelnou hrou nebo naopak se plácají po ramenou po zcela jasné výhře, kde soupeři neměli nejmenší šanci. Ve skutečnosti je her, ve kterých můžete právě vy rozhodnout o osudu vašeho Ancientu, zhruba 10-30 %. Právě v těchto zápasech je nutné, abyste hráli dobře a vyhrávali je. Tady se nachází vaše bonusové MMR.

Další oblíbenou výmluvou noobů jsou ti strašní smurfové, kteří jim ničí každou druhou hru. Opět se zaměříme na statistiku, z hlediska pravděpodobnosti bude sice smurf o něco málo častěji v týmu soupeřů (ve vašem týmu jsou volná 4 místa, u oponentů je 5 míst), pokud však chcete být lepším hráčem, neměli byste smurfy porážet nebo s nimi aspoň hrát vyrovnanou partii? Jestli ale vidíte v nepřátelském týmu smurfa na každém rohu, jste si jistí, že si svůj rank zasloužíte?

Jsou i lidé, kteří jsou toho názoru, že pokud hrají Supporty, nemají na hru žádný nebo pramalý vliv. To je obrovský omyl, i za hrdinu s nízkou prioritou můžete pomoci svým spoluhráčům tak, že i když mají obě ruce levé, bude možné vyhrát. Pozice 4 a 5 nejsou ničím podřadné, jak si mnozí lidé myslí. Naopak, měli byste mít velký přehled o hře a koordinovat své spoluhráče, což je mnohdy daleko těžší, než klikat na Creepy jako Carry hrdina.

K tomuto tématu by se jistě hodilo vysvětlit, co znamenají pojmy reálný a nominální rank. Sice jsem o tom už mluvil kdysi na panelu Sazkaligy, ale opakování je matkou moudrosti. Pokud znáte rozdíl mezi nominální a reálnou mzdou, pochopíte tyto pojmy velmi snadno. Nominální rank je MMR, jež najdete na svém profilu. Reálný rank však nikde neuvidíte, je to dejme tomu vaše skutečné MMR. Jakmile se naučíte něco nového, reálné MMR vám stoupne, to nominální se zvýší až později, jakmile začnete vyhrávat. Stejně tak, kdybych na půl roku přestal hrát Dotu, moje nominální MMR by zůstalo stejné, reálně bych však na svůj předchozí rank neměl, poněvadž bych vypadl z rytmu, neměl bych přehled o metě, a tak dále. Z toho vyplývá, že pokud dlouho nehrajete, nemůžete očekávat svou předchozí úroveň a dost pravděpodobně vám rank klesne. Věřte nebo ne, i nad takovouto základní věcí se dokáže nemálo hráčů vztekat.

Nyní tedy nastává otázka, jak se vyhrabat ze svého mizerného ranku. Je to jednoduché, buďte sebekritičtí, každý totiž dělá chyby, i ti nejlepší z nejlepších. Dobří hráči si je však přiznávají a snaží se je eliminovat, jen noobové si věčně stěžují. Rovněž se vyplatí hrát jen jednu roli a několik oblíbených hrdinů, a pokud se necítíte moc dobře nebo jste naštvaní, na hodnocené zápasy zapomeňte, zbytečně si svou snahu zkazíte.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google
Reklama
Reklama