Dočkali jsme se po delší době aktualizace, která přináší spoustu novinek. Postupně si je všechny projdeme - a že je toho spousta!
Reklama
Vítám vás u překladu dalšího velkého patche, kterého jsme se dočkali po téměř dvou měsících. Patch přináší několik novinek, se kterými vás seznámím hned na začátku. Níže se dostaneme ke změnám hry samotné - vývojáři představili další verzi nesoucí označení 7.08. Přeji příjemné čtení!
iZdroj: DOTA2.cz
Přepracovali jsme profil hráče tak, aby obsahoval funkce staré a přidali jsme samozřejmě pár nových. Můžete se tak podívat na svůj úspěch v posledním zápase, ukázat unikátní kosmetické předměty, které jste vybrali pro své oblíbené hrdiny nebo upravit pozadí vašeho profilu pomocí načítacích obrazovek, které vlastníte.
iZdroj: DOTA2.cz
Upozornění na nové aktualizace
Dota se neustále vyvíjí a změny mohou být poněkud skličující. Nyní tak můžete pozorovat, kteří hrdinové byli změněni pohledem na horní lištu vybraného hrdiny během pickovací fáze. Jednoduše umístěte ukazatel myši nad ikonku a podívejte se na změny provedené od vašeho posledního náhledu. Dále je k dispozici nová sekce u záložky Výcvik, ve které jsou popsány všechny změny.
iZdroj: DOTA2.cz
Trénování lasthitů
Vydělejte co nejvíce z creepů a posuňte lasthitování na nový level! V záložce Výcvik je rovněž dostupný nový nástroj, který umožňuje trénovat techniku lasthitování kdykoli se vám zachce. Například i při hledání zápasu.
iZdroj: DOTA2.cz
Vylepšené upozornění
na vykoupení
Udržte své bojové plány aktuální s lepšími upozorněními na buyback v horní části u portrétů a ve výpisu bitvy. Můžete dokonce zmáčknout klávesu ALT, pomocí které uvidíte vykoupení v horní liště i po vyblednutí počátečního oznámení. Toto oznámení bude ve výpisu zdrženo po dobu 45 vteřin.
iZdroj: DOTA2.cz
Živá záložka Pro Circuit
Dota Pro Circuit nezadržitelně postupuje k události The International, proto by mělo být jednoduché dostat se ke streamům. Pokud tedy Minor nebo Major právě probíhá, uvidíte vyhrazený blok na hlavní stránce klienta. Kliknutím na tlačítko pak dojde k otevření streamu ve vašem prohlížeči.
iZdroj: DOTA2.cz
Dělení u strategické fáze?
Jasně! Předtím než se rozezní roh oznamující začátek bitvy, máte možnost podělit se s wardami a tangy s vašimi spoluhráči. Tak nebuďte lakomí a podpořte svůj tým. ^.^
iZdroj: DOTA2.cz
Status týmových teleportů
Chcete vidět, jestli jsou vaši kolegové připraveni rychle změnit svou pozici na mapě? Jednoduše stlačte ALT a podívejte se na cooldowny teleportů a travelek pod portréty hrdinů v horní liště.
iZdroj: DOTA2.cz
Bany trvající 6 měsíců
Část této aktualizace je věnována banům, které automaticky náleží hráčům, jež vykazují extrémní frekvenci negativního chování (feeding, opouštění zápasů, zneužívání atp.). Jauvajs!
iZdroj: DOTA2.cz
Matchmaking založený na jazyce
Komunikace je základním kamenem k úspěchu v zápase. Pokud tedy chcete zlepšit komunikaci mezi hráči, vyberte váš jazyk v nastavení. Ten pak bude mít mnohem větší váhu při vybírání zápasů. Nəhayət başa düşəcəksiniz!
iZdroj: DOTA2.cz
Doručování kurýrem
Dobří spoluhráči se snaží zajistit, aby kurýr doletěl vždy tam, kam má. A s novou ikonou to bude ještě jednodušší - pokud kurýr letí jinam a vy jej původnímu hráči přeberete, zobrazí se u ikony kurýra ikona hráče, ke kterému původně kurýr letěl. Kliknutím na ni pošlete kurýra tam, kam měl původně namířeno. Otázka na závěr - ke komu teď letí kurýr kurýra kurýra?
iZdroj: DOTA2.cz
Oprášení custom games
Byla také přepracována záložka v hlavním menu - Herna. Pomůže vám nyní snadněji najít uživatelské hry, prohlédnout si otevřená lobby z celého světa nebo prohlédnout si nejnovějších lobby z vašeho okolí, abyste se mohli připojit do místnosti s nejnižší odezvou.
iZdroj: DOTA2.cz
Penalty custom games
Vývojáři nyní mají možnost zvolit v nastavení, zda jejich hra bude umožňovat trestat hráče, kteří opouští hry nebo nejsou připraveni k jejich přijetí. Trest spočívá již klasicky ve vyměření času, po který nebudete moci vyhledávat další hry.
#UzAniTadyNeniKlid
iZdroj: DOTA2.cz
Dedikované servery pro custom games
Nyní je ve výchozím nastavení povolena podpora dedikovaných serverů.
iZdroj: DOTA2.cz
Ikony obtížnosti neutrálů
Stále se vám pletly kempy a jejich obtížnosti? Jungle je domovem pro několik stvoření a proto byla minimapa aktualizována tak, aby zobrazovala úrovně každého tábora creepů.
iZdroj: DOTA2.cz
Ready check!
Chcete se ujistit, že je vaše parta připravena ke hře před tím, než přijmete hru a budete riskovat trest? Tak potom stiskněte příslušné tlačítko této nové funkce, které najdete v okně chatu. Dejte vědět všem, jak na tom právě jste!
iZdroj: DOTA2.cz
Aktivní filtr přátel
Když hledáte hráče, kteří by doplnili vaši partu, může být těžké vědět, kdo z vašich kamarádů je právě připraven hrát si. Použijte proto tento nový filtr, který vám pomůže vybrat ty správné kamarády pro váš tým!
iZdroj: DOTA2.cz
Barevně odlišné teleporty
Další vylepšení neminulo i teleporty. Pokud tedy někdo začne číst Town Portal Scroll, bude označen jeho vlastní barvou hráče, aby byl odlišen od ostatních nejen podobou.
Vizuální poškození věží
Tak dlouho do toho budete bouchat, než se to úplně rozpadne. Zkrátka a dobře, na věžích začalo konečně být vidět, že s nimi něco není v pořádku, pokud do nich někdo začne mlátit hlava nehlava. :-)
iZdroj: DOTA2.cz
Na řadu teď přichází samotná aktualizace hry - gameplay update.
OBECNÉ ZMĚNY
Oba typy ward nyní potřebují dva údery ke zničení
Aura brnění věží Tier 1 byla zvýšena z 1 na 2
Bounty runy: základní zkušenosti byly sníženy z 25 na 0, přírůstek zlatých byl ale navýšen z 2/min. na 4/min.
Roshan má nyní 25% status rezistenci
Výběr všech (All pick): Čas výběru hrdiny snížen z 30 sekund na 25 sekund
PŘEDMĚTY
iZdroj: DOTA2.cz
Aeon Disk
Práh zdraví snížen z 80 % na 70 %
iZdroj: DOTA2.cz
Battle Fury
Bonusové poškození creepů sníženo z 60 % na 50 %
Bonus creepů již nefunguje s iluzemi
iZdroj: DOTA2.cz
Black King Bar
Cooldown změněn z 80/75/70/65/60/55 na 70
iZdroj: DOTA2.cz
Blink Dagger
Cooldown zvýšen z 12 na 14
iZdroj: DOTA2.cz
Enchanted Mango
Navrací 175 many namísto 150
iZdroj: DOTA2.cz
Faerie Fire
Uzdravení zvýšeno ze 75 na 85
iZdroj: DOTA2.cz
Force Staff
Čas potřebný pro přesun z jednoho místa na druhé zvýšen z 0.4 na 0.5
iZdroj: DOTA2.cz
Hurricane Pike
Čas potřebný pro přesun z jednoho místa na druhé zvýšen z 0.4 na 0.5
Cooldown zvýšen z 18 na 23
iZdroj: DOTA2.cz
Meteor Hammer
Cooldown snížen ze 40 na 28
iZdroj: DOTA2.cz
Soul Ring
Cena receptu zvýšena ze 185 na 200
iZdroj: DOTA2.cz
Spirit Vessel
Cena receptu zvýšena ze 600 na 750
HRDINOVÉ
iZdroj: DOTA2.cz
Alchemist
Čas základního útoku Chemical rage zlepšen z 1.4/1.2/1.0 na 1.3/1.15/1.0
Talent: 10. level zvýšen z -5 s cooldown Unstable Concoction na -8 s
Talent: 15. level zvýšen z +350 ke zdraví na +400
Talent: 20. level zvýšen z +360 Unstable Concoction na +400
iZdroj: DOTA2.cz
Ember Spirit
Poškození hrdiny Sleight of Fist zvýšeno z 20/40/60/80 na 25/50/75/100
iZdroj: DOTA2.cz
Enchantress
Základní poškození sníženo o 3
iZdroj: DOTA2.cz
Jakiro
Snížen attack backswing z 0.5 na 0.3
iZdroj: DOTA2.cz
Juggernaut
Snížení poškození Blade Dance z 200 % na 180 %
iZdroj: DOTA2.cz
Leshrac
Manacost Split Earth snížena z 100/125/140/160 na 80/100/120/140
iZdroj: DOTA2.cz
Lina
Základní inteligence snížena o 3
Náhodná odchylka základního poškození snížena z 18 min/max na rozpětí 12 ("Base damage random variance reduced from 18 min/max damage spread to 12")
iZdroj: DOTA2.cz
Lion
Vysávání many nyní zpomaluje cíl o 14/16/18/20 %
iZdroj: DOTA2.cz
Lycan
Cooldown Shapeshiftu zvýšen z 120/90/60 na 130/105/80
Základní brnění sníženo o 1
iZdroj: DOTA2.cz
Medusa
Cast range Mystic Snake snížen z 800 na 700
Talent: 10. level zvýšeno uhýbání z 12 % na 15 %
Talent: 15. level zvýšen z +15 % kradení many Mystic Snake na 20 %
Talent: 20. level snížen z +800 k maně na +700
iZdroj: DOTA2.cz
Morphling
Cast range Morphu zvýšen z 600 na 1000
Manacost Morphu snížen ze 75/100/125 na 50
Cast point Replicate odstraněn
iZdroj: DOTA2.cz
Nature's Prophet
Snížen cooldown Wrath of Nature z 90/75/60 na 70/65/60
iZdroj: DOTA2.cz
Omniknight
Dosah Degen Aury snížen z 300 na 275
Cast range Purification snížen ze 450 na 400
iZdroj: DOTA2.cz
Oracle
Manacost Fortune's End snížen ze 110 na 75
iZdroj: DOTA2.cz
Pangolier
Zvýšen cooldown Rolling Thunder z 50/45/40 na 70/65/60
iZdroj: DOTA2.cz
Pudge
Zpomalení Rotu změněno z 30 % na 20/24/28/32 %
iZdroj: DOTA2.cz
Pugna
Talent: level 15 zvýšen z +1 zdraví Nether Ward na +2
Poškození Life Drain zvýšeno z 150/200/250 na 150/225/300 (Scepter nyní pouze odstraňuje cooldown)
iZdroj: DOTA2.cz
Shadow Fiend
Maximální počet duší u Necromastery snížen z 18/24/30/36 na 12/20/28/36
iZdroj: DOTA2.cz
Shadow Shaman
Cooldown Ether Shock zvýšen z 8 na 14/12/10/8
Celkové poškození Shackles sníženo ze 120/200/280/360 na 60/160/260/360
iZdroj: DOTA2.cz
Tinker
Základní rychlost pohybu snížena z 305 na 290
iZdroj: DOTA2.cz
Tiny
Cooldown Tossu zvýšen z 8 na 11
iZdroj: DOTA2.cz
Tusk
Snowball nemůže být nadále použit při zakořenění (rootu)
iZdroj: DOTA2.cz
Windranger
Manacost Windrun snížen z 60 na 50
Talent: 20. level změněn z +1 cíl Shakleshot na +0.5 trvání Shackleshotu
Talent: 25. level z 30 % ministun Focus Fire na 35 %
Další úpravy
Následuje přehled hlavních úprav, na které se v tomto patchi dostalo. Překládám pouze důležitější věci, pro všechny další změny následujte přiložený anglický changelog.
Uživatelské rozhraní
Přehled hrdiny nyní zobrazuje možné upgrady pomocí Aghanim's Scepteru.
Talenty nyní mohou zobrazovat tooltipy při stlačení klávesy ALT
Kdokoliv ve skupině nyní může pozvat do skupiny další hráče přímo
Doporučení (commends) jsou nyní doprovázeny upozorněním, které obsahuje vaše jméno
Runy mohou být pingovány pomocí minimapy
Ikony schopností nyní ukazují postup u cast pointu, pokud je tlačítko zmáčknuto
Budovy nyní zobrazují efekt, pokud jsou napadeny pod ochranou backdooru
Přidány pohledy při sledování pro Scan a Glyph
Opraveny různé problémy týkající se odpojování z her, které postihovalo Custom Games
Zlepšena odezva u low-end sestav
Tooltip jednotek nyní zobrazuje také status rezistenci
Lifetime a současné herní statistiky nadále nejsou zobrazovány těm hráčům, kteří nejsou vaši přátelé
Added an option to bring Dota 2 forward when match starts and when picking phase starts
Added an option to bring Dota 2 forward when a game is unpaused
Added Alt-click support to the sun/moon to indicate how much time left on day/night
Added the following new average stats to the profile: Networth / Avg Win Rate / Avg Damage Dealt / Avg Heals
Holding Alt now shows Sentry Ward AoE
Disassembling is now allowed while dead
Unit tooltip now shows Movement Speed (Base + Bonus)
Consumed Tomes now show up on the post game screen
Skills can now be leveled up during a pause
Skills can now be Alt-clicked during a pause
Buying items while dead will now go to your inventory directly, rather than the stash
Added a new backend feature to be able to immediately disable a hero (in the case of exploits while a fix is being processed)
Added charge counts to item alerts (e.g. bottle, wand)
Alt-click on Observer/Sentry combos now lists the amounts of each
Alt-click on temporary buffs (like Rubick's Spell Steal) now says how much time remains
Upgrade courier button's active states have now been replaced with the auto upgrade time
The highlighted player on the Watch tab will always be the highest leaderboard rank pro, if one exists in the match
Pro players now have an indicator next to their name in the game details panel of the Watch screen
Accept/Refuse party dialog now supports enter/escape
Improved UI performance
When returning to base with your items after failing to deliver due to death, the Courier will now put them back in your stash
Wards will no longer combine from two different player sources (previously happened when there was an observer/sentry combination in one slot)
Fixed Alt-clicking an item on the courier saying ready instead of on courier
Fixed Alt-clicking an item in the stash saying backpack
Alt-clicking Dagon/Necro now says what level it is
Disassembling is now allowed when an item is in the stash
Alt-clicking items and abilities now works for Allied heroes
Alt-clicking buffs now works on heroes, units, and buildings for both Allies and Enemies
Added Color Blind support for Power Treads (including the color of the Agility icon to match)
Taskbar icon now flashes on pregame and when game starts
Taskbar icon now flashes on receiving a Party invite
Added extra cosmetic slots for the following heroes: Arc Warden, Monkey King, Troll Warlord, and Viper
Fixed various inconsistencies with AFK and Abandon behaviors
Fixed being unable to sell items for leavers
Added support for Alt-clicking on the courier while dead to display the respawn time
Reduced AFK time from 6 minutes to 5 minutes
Fixed a bug where summoned units of abandoned/AFK'd players were not able to be controlled by teammates
Fixed Coach pings and map drawings not being seen by their party
Fixed Coach chat icon
Fixed Coaches having broken hero selection screen
Items now combine out of your stash immediately when you die (and not reincarnating), rather than waiting until you respawn
Fixed minor minimap inaccuracies
Alt-clicking items with charge counts now prints number of charges (e.g. Urn of Shadows, Bottle, Wand)
Alt-clicking stackable items now prints stack quantity (e.g. Wards, Tangoes, Teleport Scrolls)
Fixed being unable to see party invitations from friend's you've muted
Fixed First Blood kill tracker being incorrect
Fixed the top bar ultimate status showing no mana if you died without mana (but would have enough after respawn)
Ability Draft: Fixed a bug causing ability pings to not work reliably
Ability Draft: Fixed issues with Infernal Blade causing multiple procs from abilities with trigger attacks such as Swashbuckle
New hero list now allows all heroes that don't have a 3-diamond complexity rating
Observer and Sentries are now in separate item slots during the strategy phase
Updated default hero builds
Fixed a bug where sometimes unranked games were showing ranked medals in the post-game screen
Fixed Oracle not working on the Workshop
The Attributes help tooltip now displays the extra bonuses heroes receive from their primary attributes
Updated missing buff icons on tower auras
Fixed a bug where summoned units weren't speaking
Fixed a bug where the friend's list was sorted by persona name and not nickname
Added a convar to allow the microphone to not be muted when tabbed out
Fixed a case where the mouse cursor could be stuck after alt + tabbing
Increased mesh density and small textures updates on QoP and WR
Fixed a broadcasting bug where holding select to follow the hero did not work properly
Added VO to Terrorblade's hero loadout
Fixed being unable to jump to a hero quickly while dragging during broadcasting
Gameplay
V dosahu obchodu je nyní smazán backpack cooldown na předmětech (cooldown při přesouvání věcí z batohu)
Oprava Linken's Sphere dávající 5 obnovy zdraví namísto zobrazovaného množství 5.5
Oprava talentu Soul Catcher, který redukuje cooldown o pět vteřin namísto zobrazovaných 6
Oprava mnoha zastaralých tooltipů
Oprava Elder Titanova Echo Stompu - práh poškození nepracoval správně
Oprava talentu vrácení poškození Spiked Carapace - nepracoval správně
Zlepšena přesnost vizuálního efektu pro Shrapnel
Přidán vizuální efekt pro spojence, který ukazuje, které jednotky jsou cílem Tuskova Snowballu
Přidán vizuální efekt pro buff Death Pact
Fixed Test of Faith being unable to target Ancients
Fixed Lycan Wolves placement when upgraded with the talent
Fixed Power Cogs damage source
Fixed Gust giving neutral creeps permanent phased movement
Fixed Marksmanship Scepter projectile being undodgeable
Fixed Fear not affecting Primal Split units properly
Added a Psionic Trap buff counter
Fixed various vision projectiles from blocking neutral creep spawns when moving over the spawn box
Fixed some rare cases where items wouldn't combine when arriving from the courier
Fixed Spirit Vessel healing through Ice Blast
Fixed Spirit Vessel piercing various damage blocking abilities
Fixed Familiars not gaining Grave Chill buff if cast while in Stone Form
Vengeful Spirit untargetable illusion no longer appears on minimap
Fixed a Dream Coil refresher orb regression
Fixed Shackleshot with Status Resistance
Fixed Nature's Prophet Greater Treants not getting the proper bonus from the talent
Fixed Shiva's Guard interaction with Status Resistance
Fixed Strafe disjointing allied projectiles
Fixed Strafe disjoint not working with Bedlam and Marksmanship Scepter
Penitence now functions as a proper projectile
Fixed Netherstrike issues with Status Resistance
Fixed visual bug with Holy Persuasion buff being dispellable
Fixed Focus Fire damage working incorrectly on the first hit after changing targets
Fixed Focus Fire bash talent working on non-primary targets
Fixed rare cases where Javelin would sometimes proc on buildings
Fixed Troll Warlord Fervor legacy keys
Fixed Morphling legacy keys
Ability Draft: Added support for Vengeful Spirit's Nether Swap
Fixed a visual bug when attempting to place a ward
Fixed incorrect stat tooltips on Necronomicon
Fixed Tusk's Walrus Punch effects not being destroyed reliable when Rubick steals the spell
Fixed fake projectiles (like Phantom Lancer or Naga Siren's) causing Strafe charges to be consumed
Fixed Illuminate channel not working correctly with the Channel Requires Stop option
Fixed Courier Shield legacy key
Fixed Spirit Vessel visual effects sticking around after dispel
Fixed Stampede not working properly with Monkey King
Fixed various attack range modifier related bugs
Fixed some courier bugs while carrying bottle
Fixed Storm Spirit Level 25 Talent creating extra Remnants when skilled during Ball Lightning
Fixed Tempest Aura with Status Resistance
Fixed Tether pull range breaking prematurely when using cast range bonuses
Fixed Null Field toggle interrupting channeling
Fixed Adaptive Strike talent ignoring cast range bonuses
Fixed Rubick using Strafe causing him to dodge his own Spell Steal
Fixed Null Field talent not taking effect until toggled
Fixed Treant Overgrowth Scepter upgrade still applying scepter effect after dropping the item
Fixed Linken's Sphere going into cooldown if Homing Missile hits you while you are cycloned
Fixed the delay between Pit of Malice intervals being affected by Status Resistance
Fixed Flak Cannon visual bug showing non-primary projectiles as carrying proc effects like Skadi and Desolator
Fixed Stifling Dagger talent ignoring cast range bonuses
Fixed Chemical Rage talent malfunctioning when refreshing the Chemical Rage buff
Fixed Rubick Illusion copying the incorrect state of Null Field
Fixed Snowball vision duration being affected by Status Resistance
Improved bot behavior for choosing lanes
Improved logic for bots choosing to walk past towers for runes
Fixed Hunter in the Night vs mines
Fixed certain items like Ripper's Reel for Pudge being visible while hexed
Fixed Status Resistance reducing Rolling Thunder's timeout debuff
Custom Games: Add-ons can check for AFK / Fountain idling players by setting "CheckAFKPlayers" "1" in their addoninfo.txt
Custom Games: Add-ons can add the "PenaltiesEnabled" key to enable penalties in their custom games
Custom Games: Added Lua function GetDedicatedServerKey(version) which allows authors to get access to a private key string on dedicated servers that players cannot see, but that the server can include in HTTP requests for verifying the request is secure.
Disabled the ability to use the Panorama JavaScript Console to change protected settings while playing normal games of Dota.
Turbo: Items will continue to deliver if the inventory is full but the items would stack
Turbo: Fixed courier buffs being purgeable
ARDM: Fixed consumed Aghanim's Scepter giving older values of health and mana
ARDM: Fixed consumed Moon Shard night vision component not working properly for respawning heroes, Tempest Double and Spirit Bear
Poznámka pod čarou: Neustále se nás ptáte, kdy (a jestli vůbec) vyjde Battlepass. Vývojáři drží vše pod pokličkou a stále jej přepracovávají. Battlepass tedy vyjde, ale prozatím se vůbec neví kdy. Vývojáři si to netroufají odhadnout.