Téměř jarní novinky
Článek Téměř jarní novinky

Téměř jarní novinky

Toxic

Toxic

19. 3. 2020 02:17

Info k aktuálnímu patchi 7.25 a pozvánka na charitativní turnaj WeSave! Charity Play

Reklama
Reklama

WeSave! Charity Play

 

Valve tradičně přináší novinky a aktualizaci hry až po skončení Major turnajů nebo samotného TI tak, aby se daná etapa odehrála v jednotném duchu. Současná situace ale věci malinko uspíšila a Patch 7.25 byl vydán už včera. Spousta z Vás už tedy měla možnost si změny ve hře prohlédnout nebo alespoň si je přečíst. Pro všechny hráče se pokusím v tomuto článku nejdůležitější informace shrnout. Než se k tomu dostaneme, je tu zajímavá informace i pro všechny ty, kteří spíše dotu sledují než hrají, a těšili se na nabitý program Majoru v LA. Organizátor e-sport turnajů, společnost WePlay! oznámila záměr uspořádat ojedinělou událost nazvanou WeSave! Charity Play. Jedná se o online turnaj pro 24 týmů napříč všemi šesti hlavními  regiony na profesionální Dota scéně. Celá akce bude trvat týden a začátek je naplánován na 20. března. Garantovaný prize pool $120.000 se rozdělí mezi organizace bojující proti šíření nákazy Covid-19. Navíc může tuto dobročinnost podpořit kdokoli libovolnou částkou a obnos, který se rovným dílem rozdělí mezi všech šest regionů, tak ještě zvýšit.

I přesto, že ještě není seznam týmů kompletní, k vidění bude rozhodně mnoho zajímavých týmů a jmen. Akce je především charitativní záležitost, takže nepůjde o klasický turnajový model. Účastníci budou rozdělení v rámci svých regionů do Bo3 semifinále a následné Bo3 finále.

 

 

Téměř jarní novinky

 

Potvrzení účastníci jsou:

Čína: EHOME, iG, VG, PSG.LGD

SEA: Geek Fam, Boom, TNC,

CIS: VP, NaVi, HellRaisers,

EU: OG, Nigma, Secret, Liquid

NA: EG, Crazy, Cloud9, BA

SA: NoPing, Beastcoast, Thunder Predator, Furia

 

Poslední volná místa určitě nezůstanou prázdná a je jen otázkou zda například tým Fnatic, který ovládl nedávný Dota Summit 12 v americkém LA, doplní region SEA nebo který z týmů dostane přednost a uzavře soupisku v regionu CIS. Bude to klasický zástupce regionu Gambit, nebo se můžeme se těšit na někoho jiného, třeba Dendiho B8?
Ať to bude tak, či tak, půjde především o dobročinnou věc, tohle nebude o MMR ani žádné trofeji. Pro mě to slibuje příležitost vidět známé hráč zbavené tíhy okamžiku a tudíž ideální prostor pro spousty cancer-picků, netradičních strategií nebo wtf momentů.
 

PATCH 7.25

 

V novém patchi 7.25 bylo změněno něco málo snad u každého předmětu či hrdiny a nemá smysl tyto drobné věci vyjmenovávat doslova. Herní mechanismus je v tomto ohledu navržen velice dobře. Informace o změnách u předmětů jsou k dispozici neustále a úpravy schopností hrdinů máte vidět po celou dobu trvání strategické fáze, takže se v podstatě vždy můžete rozmyslet, zda hrdinu chcete hrát a nebo si případnou změnu nejprve prostudujete mimo hru.

 

Celkem zásadní je změna mechanismů v módu All Pick (Výběr ze všech). Jedná se o přepracování banů a samotného vybírání hrdinů. Nejprve tedy fáze BANování. Každý hráč může, ale nemusí BAN využít a pokud tak učiní, má jeho návrh 50% šanci na úspěšnost. Jakmile vyprší čas přidělený fázi banování, hra vyhodnotí každý dílčí návrh zvlášť. To znamená, že mohou být zabanování jednak všichni navžení či rovněž žádný z navžených hrdinů nebo libovolný počet z navržených hrdinů. Hra pak automaticky doplní počet zabanovaných hrdinů do deseti dle statistik banů pro danou úroveň (Nejde tedy o úplně náhodou zvolené bany). Další novinkou v modu All Pick je systém výběru hrdinů, který opouští dosavadní model 1A-2B-2A-2B-2A-1B. Tato změna je přímou reakcí jak korigovat výhodu last picku. Výběr je nově rozdělen do pěti kol, každé trvá 25 sekund a obě strany, tzn. jak Radiant, tak Dire vybírají současně. Jejich výběr je zveřejněn jakmile započne následující kolo. V případě, že oba týmy vyberou v dílčím kole stejného hrdinu. Je přidělen hráči, jenž provedl pick v kratším čase a soupeři je dán extra čas na dodatečný výběr.

 

Rovněž Captain´s mod (Kapitanský režim) doznal změny v mechanismu banovnání. I když další extra bany tentokrát kapitáni k dispozici nedostali, i tak se strategie díky změně z modelu 3/2/1 na 4/1/1 bude muset upravit. Ještě než tedy dojde k prvnímu picku, budeme znát osm hrdinů postavených mimo hru a především týmy s omezeným hero poolem určitě skákat radostí nebudou. Pokud se tento systém osvědčí mohlo by to vést k tlaku na hráče a kapitány zkoušet nové kombinace hrdinů či jen zkrátka zvětšit variabilitu hrdinů pro výběr.

 

Menších změn doznaly i runy moci, tedy power runes. Nově se náhodně zvolená runa poprvé neobjeví v čase 2:00, ale až o další dvě minuty později, tedy v čase 4:00, a to náhodně na jedné ze dvou dobře známých lokacích v kanále. To se pak již klasicky opakuje každé dvě minuty až do konce hry. Nově se toto pravidlo nemění ani po úderu 40. minuty. Na druhou runu tedy budete čekat marně. Jediná runa, která doznala menší úpravy je Iluze. Aktivace nově funguje stejně jako například Manta Style a tudíž poskytuje při správném načasování možnost vyhnout se útoku či určitým kouzlům. Žádné další runy se změn nedočkaly a to ani runy zlata - bounty runes.

 

Poslední dva přírůstky ve hře Void Spirit i Snapfire se s patchem 7.25 dočkali svých Aghanim vylepšení.
Void Spirit se s extra nabitím schopnosti Resonant Pulse stává ještě více nepolapitelným. Scepter kromě toho přidává i dvousekundové umlčení na postižené cíle.
Snapfire díky žezlu dostává zcela novou schopnost Spolknutí. Mortimer na krátký čas pozře spojeneckou jednotku nebo hrdinu a stejně jako ultimátní polibek je schopen tohoto spojence vyplivnout a způsobit poškození a omráčení.
Vezmeme li v potaz dosah, kterým Snapfire disponuje jedná se o opravdu nebezpečnou záležitost.

 

 

Téměř jarní novinky

 

Jak jsem již dříve zmínil, došlo k celé řadě změn u předmětů, neutrálních předmětů i hrdinů, ale popisovat jednotlivé změny jako zlevnění Ring of Regen z 250 na 225 asi stejně nikomu nic neřekne. Jedná se o věci, které člověk časem postupně vstřebá automaticky. Tím Vás rozhodně nechci odrazovat! Naopak, doporučuji si ty změny projít přímo ve hře a třeba si i případnou novinku hned v praxi vyzkoušet.
To co by Vám ale nemělo uniknout je změna u Boots of Travel, které nově neposkytují aktivní teleport, ale snižují CD u telepotračního svitku na 40 sekund a samotný svitek při jeho použití není spotřebován.
Ruku v ruce s touto zěmnou souvisí i zvýšení ceny za portační svitek, z 50 na 90 zlaťáků.
Observer ward má nově dosah vize o 200 menší, z původních 1600 na 1400.
Nullifier již nově cíl neumlčuje, ale aplikuje dispel.
Aktivní force u předmětu Force Staff a následné Hurricane Pike je nově možné zrušit.

 

Rovněž došlo k přepracováním Aghanimu u několika hrdinů, z nichž asi ten nejzajímavější je Juggernautův Swift Slash, zcelá nová schopnost, doslova mini omnislash, který trvá 0,8 sekundy a má 15 sekund CD. Rovněž Terrorbalde dostal novou aktivní schopnost Terror Wave. Sniper s žezlem pálí ultimátku odboku, protože se prodleva zkrátila na 0,5 vteřiny. Dazzle s Aghanimem při začarování kouzla sešle automatický útok na až osm jednotek v dosahu. Atd.

 

Poslední věcí, která se týká všech, ale přesto si tvrdím říci, že jde tak trochu mimo nás, je výpočet odměny za zabití nepřítele. Nová matice je až překvapivě jednoduchá a v porovnání s předešlými je i lehce přeložitelná do řeči, které každý rozumí.

50+(Aktuální celková hodnota*0,03)/počet osob

Jednoduchý příklad, pokud zabiji hrinu s hodnoutou 10.000 a nedojde ke splitu, to jest, dostanu odměnu sám, tak:
50 + (10.000*0,03) = 50 + 300 = 350 zlata
Toto je základní matice, která nezohledňuje žádný killing streak, takže pro obecnou orientaci se dá použít.

 

Vyražte s chutí omrknout novinky a třeba plivnout někomu Enigmu s ultimátkou z balkónu na hlavu.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

DOTA2.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým DOTA2.cz